Aankomst in Singapore

Vandaag na een lange vlucht van 11 uur en een kwartier aangekomen in Singapore. We gaan deze stadstaat een weekje verkennen en daarnaast dagtrips maken naar Maleisië en Batam in Indonesië.

We vlogen over Iran, Afghanistan en India, maar daar hebben we niets van kunnen zien zo hoog boven de wolken. Alleen een  stukje Maleisië was zichtbaar vlak voordat we de landing inzetten. Bij de douane is het heel druk, ze delen water uit, fijne service. Wij zijn alleen in de verkeerde rij geplaatst want het gaat zo traag, andere rijen gaan sneller vooruit. Dus maar van rij gewisseld, en die gaat vele malen sneller. Na het ontvangen van een stempel in ons paspoort konden we meteen de koffers van de band halen, die waren in de tussentijd natuurlijk allang gearriveerd.

Voordat we de luchthaven verlaten hebben we de binnentuin nog bekeken, deze is gigantisch met een jungle tuin en grote waterval in het midden. Na het pinnen van onze eerste Singapore dollars lopen we naar de metro. Deze luchthaven is gigantisch groot dus na een flinke wandeling en een shuttle trein komen we dan eindelijk aan bij de metro. De luchthaven zelf staat vol met kunstwerken, dus er was genoeg te zien tijdens het lopen.

Singapore Airport waterval
Singapore Airport

Bugis Street

Het metro systeem is simpel, met kleuren zijn de lijnen aangegeven, en je betaalt gewoon met een bankpas of creditcard. Via een overstap komen we aan bij halte Bugis, waar ons hotel Mercure om de hoek zit. Het is vroeg in de avond hier, en een drukte van jewelste. Via een winkelcentrum komen we na wat verdwalen buiten en bij een overdekte markt met eetkramen en een hoop muziek en lawaai. Heel veel mensen op straat ook, dus we worden meteen ondergedompeld in de stad. We gaan zo wel kijken, eerst inchecken in het hotel en de koffers naar de kamer brengen.

We logeren op de 5e verdieping, de kamer is niet zo groot maar heeft 2 etages. Boven kun je slapen, er is niet echt een bed maar een groot matras op de grond (dat klinkt erger dan het is, want het is een goed matras dus het slaapt als een gewoon bed). Beneden is een klein zitgedeelte en een badkamer eigenlijk in de kamer, de douche en wc zijn afgescheiden door dunne deurtjes. Dat is wel wat intiem.

We lopen maar buiten om de buurt te verkennen. Er is een overdekte markt met veel eettentjes, een overdekt winkelcentrum en vooral veel kleine restaurantjes. We zijn heel moe van de vlucht, en willen daarom nog geen ‘spannende’ dingen eten, waar onze magen aan moeten wennen.

Dan val je dus terug op de McDonald’s, waar we in het buitenland altijd iets willen eten wat niet bij ons op het menu staat. Zo is er een dubbele fishburger en de keuze voor nu een hamburger met barbecue saus en ei erop. Die is heel lekker, zou leuk zijn als deze ook in Nederland op het menu komt.

McDonald's Singapore
McDonald’s burger met ei

Hierna dwalen we nog wat door de buurt, je krijgt door de drukte zoveel indrukken tegelijk. We kunnen niet wachten om morgen de stad verder te verkennen, maar voor nu is het al laat en zijn we moe van de reis. Dus lopen we terug naar het hotel om te gaan slapen, dat komt vast wel goed.